Günümüz iş dünyası artık "küreselleşme" ve "imhacı rekabet" ifadeleri ile birlikte anılmaktadır. En fazla malın ya da hizmetin en düşük maliyetle ve en yüksek kalitede üretilebilmesi önemli hale gelmiştir. Nitekim tüm kurumlarda bunu gerektiği ölçüde yapmaya çalışmaktadırlar. Ama bu süreçte kurumları güçlü ve dinamik bir hale getiren unsur ise MÜŞTERİ dir. Müşteri, rekabet ortamında kurumları farklılaştıran önemli bir faktör haline gelmiştir. Bu eğitimin amacı ise müşteri odaklı düşünmenin önemini tüm çalışanlara aşılamak ve kurum adına müşteri ilişkilerini gerçekleştiren çalışanların davranışlarının nasıl olması gerektiğini örneklerle anlatmaktır.

 

İçerik :

Bu eğitimde aşağıdaki konulara derinlemesine değinilecektir:

- Müşteriyi tanımlamak

- Müşteri odaklı düşünmenin önemi

- “Müşteri hizmeti” kavramının önemi

- Müşteri beklentilerini karşılama

          - Müşteri ihtiyaçlarının doğru belirlenmesi

          - Müşteri memnuniyetinin önemi

          - Müşteri neden şikayet eder?

          - Müşteri şikayetlerini ele almanın yolları

 - Müşteri ile etkileşim

          - Müşteriyle yüzyüze iletişim

                     - Müşteriyle empatik iletişim

                     - Müşteri ile iletişimde beden dili

                     - Müşteri üzerinde olumlu ilgiyi arttırmanın yolları

                     - Müşteriyi etkin dinleme

                     - Müşteriye etkin soru sorma

          - Müşteriyle telefonda iletişim

          - Müşteriyle yazılı iletişim

 - Müşteri problemlerini etkin çözme yöntemleri